Sunday 3 March 2013

BB1M 2013

Assalamualaikum wbt :')

Ampa semua dapat dak g BB1M? Maksud kami, Baucer Buku 1 Malaysia tu r. Mesti dapat lama dah kan? Kiki. Maklum la, kami ni sedang berpraktikal sekarang. Agak terlewat dapat. Minggu lepas kami call lecture kami, tanya berkenaan voucher & kad siswa pelajar bagi student yang sedang berpraktikal. Lecture cakap wajib datang poly, amek byself. Tak boleh pas suruh member yang amek kan? What? Kena p sendiri? Ohh okey! Lagi satu lecture pesan, if tak datang amik dalam masa seminggu, voucher tu akan jadi hak milik dia. Double what? Memang tak la aku yang baik hati ni nak bagi kan. No way, no way, no way ! Kiki, gedik dua minit. Dengan pantasnya aku bersama kawan & kawan pun bertolak pergi Behrang 1/3 baru baru nih. Siap amek cuti lagi. Nampak tak betapa semangatnya kami. Kiki.

Sesampainya kami di sana,kiki, ayat tak bleh belah kn? Kami terus serbu HEP. tahu tak apa itu HEP? ala, Hal Ehwal Pelajar laa. Dalam sejam jugak la berurusan dengan pihak HEP untuk mengambil baucer & kad siswa.
Akhirnya,

Tadaaa ni diaaa :')



















Lepas settle segalanya, kitorang pun bertolak balik penang. Rasa macam tak berbaloi je datang jaoh jaoh semata-mata untuk amik benda-benda tuh. Tapi dalam masa yang sama, rasa seronok jugak sebab voucher tuh tak dapat buta-buta je kt lecture. Kedekut kan aku? lantak lah. Hak kite. kikiki
Keesokkan harinya, aku bawa adik aku terus serbu Hasani Bookstore. Kat Carrefour je pung. Aku bajet nak habiskan Rm100 dulu dari voucher yang aku dapat. Susah gila peraturan guna voucher kali nih. Sumpah stress. If guna voucher Rm100, wajib guna Rm80 untuk buku dan selebihnya untuk stationary.g Bapak kedekut lah! Nak fenink aku nak bajet voucher tuh.
Tapi dengan berkat kesabaran aku, berjaya jugak aku beli dua buah novel dengan baucer tuh. Kiki.
Ni haa novel yang aku maksudkan



Selebihnya, aku beli buku-buku nota & latihan serta serba sedikit stationary untuk adik-adik aku. Baik kan aku? Kiki.

Tadaaaa,














Disebabkan aku berjaya menghabiskan Rm100 voucher buku d Hasani, pihak Hasani berbaik hati bagi free gift Rm10 untuk aku shopping lagi. Yahoo, terima kasih daun keladi, esok lusa bagi lagi naa :')


Ok. Selesai membebel untuk entry kali ni. Terima kasih sudi membaca. Assalamualaikum wbt :')

No comments: